söndag 10 maj 2009

4 X 7 är...

Mamma ringer. Hon berättar att några av hennes vänner sagt till henne att de skall rösta på moderaterna och kryssa Wallmark. Kanske var det visst en folkpartist som skulle göra detsamma. Från Åland kommer en hälsning där det beklagas att man inte kan rösta på mig i Finland men att några röster i Sverige ordnats. Allt detta är väldigt snällt. Som nationell kandidat med resor i många riktningar är glada tillrop väldigt uppmuntrande. Så oavsett vilken kandidat eller parti som stöds finns det anledning att tänka på den positiva energi korta meddelanden skänker mottagaren.

I Expressen ser jag att vännen Olle Schmdit (FP) gör dagens europavalsutspel. Han vill sätta upp ett mål för elbilar till 2015. Lika fullt uppdaterad verkar dock inte tidningen själv vara. Det anges nämligen vara 32 dagar kvar till valet. Låt se, söndag om fyra veckor? Det blir 4 gånger 7. Jag inser att det är svårt för oss alla som tvingats igenom den av socialdemokraterna raserade kunskapsskolan under 1970- och 80-talet men trots allt får jag det ändå till 28. Rätta mig om jag har fel. Eller ring minister Jan Björklund!

Igår var jag ansvarig för moderaternas europavalsutspel i Expressen. Det handlade om nolltolerans mot narkotika. Att Sverige och svenska parlamentariker måste våga vara tydliga i förhållande till andra länder och politiska partier. Det finns legaliseringsvänner både i den röda som gröna gruppen i europaparlamentet, och även länder som Holland och Danmark svajar. Straffrätten skall även fortsättningsvis vara en nationell fråga men det innebär inte att man behöver huka mina sina värderingar. Mina är tydliga: Nej till narkotika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar