måndag 1 juni 2009

På kampanjtåget

Befinner mig bokstavligt talat på kampanjtåget. X2000 mot Köpenhamn. Fast jag stiger av redan i Linköping för kampanjdag i Östergötland. Att möta medborgare och tala politik i skönt sommarväder är kul. Framför allt när det gäller något så viktigt som Europas utveckling. Det har betydelse vilket parlament folk i de 27 medlemsstaterna röstar fram. Att det blir föredrag på Rotary idag är också bra då närvaron på min egen klubb i Ängelholm varit litet si och så.

På flyget från Sturup igår befann sig även Gunnar Hökmark. Tja, kanske en kommande gruppledare för mig som företrädare för de svenska moderaterna. En bra tanke! Han var på gott humör och vi munhöggs som vi brukar göra. För hans del kommer nu debatt i TV på tisdag och radio på torsdag. Insatser som kan bli avgörande för M.

På väg till morgontåget sprang jag på rabulisten Stig-Björn Ljunggren som är en lika uppskattad person både till vänster som höger. Vi hann prata några minuter och enades om att europavalet är synnerligen svårbedömt. Talar man med kampanjande moderater så rapporteras god stämning och ett antal förtidsröstande. Stig-Björn sade att den åsikten har även socialdemokratiska kampanjarbetare – om S! Intressant. Mobilisering avgör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar